|
Armands Zelčs "Bēgšanas mēģinājums" 13. 06. 2009 - 19. 07. 2009 Armanda Zelča darbos redzams apzināts konceptuālas stratēģijas
izmantojums, kuras realizācijā tiek iesaistīts materiāls objekts.
Objekta māksliniecisko nozīmi neraksturo formas pašvērtība, tam nepiemīt
nekas no tā, ko varētu interpretēt formālisma estētikas ietvaros, kas
savu gulbja dziesmu ar Klementa Grīnberga solo jau nodziedājusi pie
abstraktā ekspresionisma audekliem un skulptūrām. Armanda objekti, lai
arī to izveide var prasīt ievērojamu darbu, kurā var tikt iesaistīti
profesionāli strādnieki un izmantoti rūpnieciski izgatavoti priekšmeti,
nav sajaucami arī ar Donalda Džada „specifiskajiem objektiem”. Savukārt
atšķirībā no klasiskā lingvistiskā konceptuālisma, viņa idejas neizsmeļ
sevi lingvistiskajā formā vai darba nosaukumā, bet prasa tam kā
līdzvērtīgu sastāvdaļu materiālu objektu. Turklāt līdzsvarojot objektu
perfekto nostrādājumu, Armands cenšas atrast precīzus nosaukumus un
kodolīgu idejas izklāstu. (Dr. phil. Jānis Taurens)
Armands Zelčs "Escape Attempt" 13. 06. 2009 - 19. 07. 2009 In his works we cannot speak of dry equivalence – a particular kind of
tautology – between the idea and the material object; there is a tension
between them, they are open to interpretation and here the extra layers
of meaning are formed. Alongside the material object there may also be
complementary elements such as sound and video. Using the notion of
possible worlds, we may say that Armands’ works are research into laws
of some possible world that could be contradictory in our world as in
the case of "Nut”, or even highly comical or ironic when compared to our
world as demonstrated effectively in the work "Ventilation pipe for a
pregnant woman. (Dr. phil. Jānis Taurens)
|
|

|