![]() |
|
![]() |
|
VKN/KAS
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
|
kim? info
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
|
Katrīna Neiburga / Lietu atmiņa / The Memory of Things 16.08.2012 13:08 - 23.09.2012 No piezīmēm.. " (..) "Trīs paaudžu pedikīrs" Jau vairākus gadus vienreiz mēnesī pie mums, trīs paaudžu sievietēm – mātes, meitas un omas, nāk pedikīre Aleksandra. Katrai no mums tiek veltīta apmēram stunda. Tā kā manas pēdas ir visbriesmīgākās, tad ietaupīto omas laiku pedikīre atvēl man. Omas pēdas ir gandrīz kā zīdainim – nekādu īpašu ādas sabiezējumu, nekādu varžacu. Turpretim mums ar māti viss ir nepareizi, pat pirkstu forma kā vardēm. Aleksandra mums taisa sauso pedikīru, viņai ir speciāla izglītība, turklāt viņa ir māsiņa trako namā Tvaika ielā. Ar mazu skalpelīti kā tēlnieks viņa katru mēnesi no jauna izgriež manu pēdu formu. Pēc Aleksandras aiziešanas uz grīdas mētājas trīs paaudžu kāju vecās ādas skaidas un viss apkārt ir klāts ar ādas putekļu kārtu. Pēc manām domām, to visu vajadzētu sadedzināt, jo tā vienkārši miskastē tiek iesviesta milzīga bioloģiska informācija par mums trijām. Kad uz šaufeles saslaucīto ādu metu miskastē, man vienmēr sažņaudzas sirds. (..) " Katrīna Neiburga (1978), ieguvusi maģistra grādu Latvijas Mākslas akadēmijas Vizuālās komunikācijas nodaļā, izstādēs piedalās kopš 2000. gada; dalība Sidnejas un Maskavas biennālēs, Ars Fennica (2008) balvas kandidāte un Purvīša balvas mākslā laureāte (2008). Pēdējā personālizstāde "Preses Nams" (2011/12) izstādīta Rīgā, Budapeštā un Helsinkos. Regulāra ir Katrīnas Neiburgas sadarbība ar skaņu mākslinieku Andžoni (Andris Indāns), kā arī sadarbība ar Latvijas Nacionālo operu (scenogrāfija un video uzvedumiem "Jevgēņijs Oņegins" (2010), "Leļļu opera" (2008), jaunākais projekts ir video noformējums operai "Lučija di Lammermūra" (2012)). Katrīna Neiburga / Lietu atmiņa / The Memory of Things 16.08.2012 13:08 - 23.09.2012 From the notes... “ (...) Three-Generational Pedicure Once a month, for several years in a row, Alexandra comes to give us pedicure. We are women of three generations – the mother, the daughter and the grandmother. She spends an hour on each of us. Since my feet are in the worst condition, the time that is left from pedicuring the grandmother is also devoted to me. Grandmother’s feet are like those of a baby – no thickened heels, no corns. As for mine and my mothers feet, everything has gone wrong. Even our toes resemble those of a frog. Alexandra treats us with a dry pedicure. She has got the right qualification and on top of that works as a nurse in a psychiatry ward on Tvaika street. Using a small scalpel, just like a sculptor, she contours my feet back into their right shape. After she leaves, there is a pile of skin shreds on the floor from the feet of women from three generations and everything in vicinity is covered in a thin coat of skin dust. As far as I am concerned, all of this should just be burned. Otherwise a sheer amount of our personal bio-information ends up in public waist. As I sweep the skin shreds into the shovel and throw them into the bin, my heart always races. (..)” Katrina Neiburga (1978) has a Master’s degree in Visual Communication from Latvian Art Academy and she has participated in exhibitions since 2000. She has exhibited her works in Sidney and Moscow biennale, has been a candidate for Ars Fennica (2008) art prize and is the Purvīša Art Prize winner (2008). The last exhibition “The Printing House” (2011/12) was on display in Riga, Helsinki and Budapest. Katrina Neiburga regularly collaborates with the sound artist Andžonis (Andris Indāns) and has worked with the Latvian National Opera (she has done the scenography and video for the opera “Eugene Onegin”, (2010), “Doll Opera” (2008) and the newest project is the video work for the opera “Lucia De Lammermoor” (2012)) |
|