~ AKTUĀLI ~ ~ Evitai Mondriana fonda stipendija ~ ~ Indriķim panākumi ~ ~ Ieva Epnere Vīnē ~
VKN/KAS gribi iestāties? aktuāli / news darbi / works projekti / projects kim? vkn diplomandu izstādes / graduate shows linki / links nodaļa / department
kim? info 2009 / Armands Zelčs / Bēgšanas mēģinājums / Escape Attempt 2009 / Mārtiņš Ratniks / Zeme / Land 2009 / Miks Mitrēvics / Entropijas kubs / Entropy Cube 2010 / Kaspars Podnieks / Neparasta vieta / Unusual Place 2010 / Dace Džeriņa / Dārgumu telpa / Room of Treasures 2010 / Evelīna Deičmane / Lielais nemiers / The Great Unrest 2010 / Maija Kurševa / Trīskājains gadījums / Three-Legged Case 2010 / Krišs Salmanis / Bezmiegs / Insomnia 2010 / Ieva Epnere / Zaļā Zeme / The Green Land 2010 / Anta Pence, Dita Pence / Objekti un video / Objects and Video 2010 / Kristaps Kalns, Sarmīte Māliņa / Kas man ko slēpt, sēžot vienam rožu dārzā / What is There to Hide Sitting Lone in a Rose Garden 2010 / Reinis Hofmanis / Sale 2010 / F5 / Dārznieks / Gardener 2011 / Ojārs Pētersons / Oranžā puse / The Orange Side 2011 / Mārtiņš Ratniks / Projekcijas / Projections 2011 / Kaspars Podnieks / Svienotie trauki / Communicating Vessels 2011 / Kaspars Groševs / I/O. Bez ienaidniekiem / I/O. Without Enemies 2011 / Reinis Hofmanis / Larp 2011 / Darja Meļņikova / Jaucot līnijas, kārtojot kaudzes / Dashing Lines and Forming Heaps 2011 / Armands Zelčs / Nav tā, kurš ir. Tā vārds ir zināms. / That Is Not Which Is. The Name of That Is Known. 2012 / Indriķis Ģelzis / Aklās skaņas / Blind Sounds 2012 / Indriķis Ģelzis / Tikšanās / The Meeting 2012 / Katrīna Neiburga / Lietu atmiņa / The Memory of Things 2012 / Kristīne Kursiša / Pesonālizstāde / Solo Exhibition 2013 / Miks Mitrevics un Kristīne Kursiša / Septiņas ceturtdienas / Seven Thursdays 2013 / Ieva Epnere / Telpas atmiņa / Mindscapes 2013 / Kaspars Groševs / 00:10:00:00 2013 / Evita Vasiļjeva / Paralēle Verikālei / Parallel to Vertical 2013 / Edgars Lielzeltiņš / Nepārtraukts / Continuous 2013 / Ieva Kraule / 11 no 10 2013 / Kristaps Epners / Personālizstāde / Solo Exhibition 2013 / Ojārs Pētersons / Oranžais stūris / Orange Corner 2013 / Maija Kurševa / Seriāls / Series 2013 / Armands Zelčs / Trials of Fading Landscape 2014 / Darja Meļņikova / A Green Silhouette of Grey 2014 / grupas izstāde / Aspena - Ķemeri
 
 
 
Mārtiņš Ratniks "Zeme"

12. 09. 2009 - 02. 10. 2009
Ierosinājums izstādē apskatāmā darba idejai Ratnikam radās, kad  mākslinieks aptuveni pirms gada globālajā tīmeklī atrada satelīta Terra (lat. zeme) attēlu arhīvu. Terra, viens no mākslīgajiem pavadoņiem NASA projektā Earth Observing System, 2000. gadā uzsāka vides datu vākšanu, kā mērķis ir labāka klimata izmaiņu cēloņu izprašana un seku paredzēšana. Satelīta iegūtie attēli, kuri tīmeklī ir pieejami ikvienam interesentam, ir gan tādi, kuros 21. gadsimta pie Google Earth pieradušais cilvēks it viegli atpazīs zemi, gan tādi, kas vairāk līdzinās Stenlija Kubrika leģendārajā filmā „2001: Kosmiskā odiseja” attēlotajam lidojumam pa gaismas tuneli, un liek aizdomāties par to, cik nepazīstams ir šķietami pazīstamais. Taču Terra iegūtie attēli ir tikai impulss un izejmateriāls darba tapšanā, tā nozīme ir atvērta interpretācijām, tā pat kā teju viss, ar ko sastopamies gan mākslas, gan zinātnes pasaulē.

Mārtiņš Ratniks "Land"
12. 09. 2009 - 02. 10. 2009
The inspiration for “Land” arose when the artist came across the archive of images captured by the Terra spacecraft on the Internet about a year ago. In 2000 Terra, one out of several research satellites in the NASA project Earth Observing System, began collecting what will ultimately become a new, 15-year global data set on which to base scientific investigations about this complex planet. It does not cause any difficulty to the 21 century people who are used to Google Earth to recognize Earth in some of the images captured by the spacecraft while other pictures resemble the vortex of speckles of light in the legendary Stanley Kubrick’s “2001: A Space Odyssey” more than images of Earth’s surface. This makes one ponder the unfamiliarity of the seemingly familiar. However, these images have only served as an impulse and material to the work, the meaning of it is open to interpretation as nearly everything in art and science is.